درآمد بازیسازی در ایران

درآمد بازی سازی در ایران 

درآمد بازی سازی در ایران در سال های اخیر به شکل باور نکردنی روند سعودی داشته  به طوری که پرداختن به این مسئله میتواند برای بسیاری از توسعه دهندگان گیم در ایران جذاب باشد و پرداختن به درآمد بازی سازی در ایران نشان دهنده  توسعه و رشت این صنعت فعال در ایران میباشد. قطعا در سال های آینده شاهید پیشرفت بسیار چشم گیری در این صنعت خواهیم بود که در ادامه به درآمد باور نکردنی توسعه دهندگان در این صنعت میپردازیم.  

تعریف بازی و اصول طراحی بازی

هر فرد بازی‌ها را به شیوهٔ خود تعریف می‌کند؛ انسان شناسان و فرهنگ شناسان در چهارچوب ریشه‌های تاریخی بازی؛ مردان نظامی، تاجران و فرهیختگان در چهارچوب کاربردی بازی؛ جامعه شناسان در چهارچوب عملکردهای روان شناختی و اجتماعی. در مجموع مدارک فراوانی وجود دارند که معنی بازی، عملکرد ایده‌های کسانی است که به آن ایده‌ها فکر می‌کنند پس برای بازی نمیتوان یک تعریف ثابت در نظر گرفت.

طراح بازی، لزوماً یک برنامه‌نویس، طراح بصری یا مدیر پروژه نیست ( با وجود اینکه گاهی می‌تواند نقش‌های متفاوتی در ساخت بازی ایفا کند). طراح بازی می‌تواند تنها کار کند یا عضوی در گروه بزرگی از طراحان باشد. طراح بازی ممکن است یک بازی کارتی، اجتماعی، ویدئویی یا هر نوع دیگری از بازی را بسازد. تمرکز طراح بازی روی طراحی گیم پلی و طراحی و تجسم قوانین و ساختارهایی است که تجربه‌ای را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد و مهم ترین بخش در طراحی بازی را میتوان این بخش دانست .

درنتیجه طراحی بازی قانوناً به تمرکز روی خود بازی‌ها و نه چیز دیگری احتیاج دارد. هدف ما این است که بازی‌ها را در فضای منظم و قانونمند خودشان مطالعه کنیم به جای اینکه بخواهیم بازی‌ها را در خدمت مبحث دیگری از قبیل جامعه‌شناسی، انتقاد مستقیم یا علوم کامپیوتری بکار بگیریم. زیرا طراحی بازی یک رشتهٔ درحال ظهور است؛ ما گاهی اوقات مباحثی را از دیگر اقسام دانش قرض می‌گیریم (از ریاضیات، علوم تجربی، نمادشناسی، مطالعات فرهنگی و…). ممکن است که ما با شیوه‌های آنچنان صحیحی این مباحث را قرض نگیریم، اما اینکار را در راستای کمک به توسعهٔ مناسب رشتهٔ طراحی بازی انجام می‌دهیم.


طراح بازی 

طراح بازی شخصی است که گیم پلی را طراحی می‌کند در حالی که قوانین و ساختارهای یک بازی را طراحی کرده و آن را تجسم می‌کند. بسیاری از طراحان حرفهٔ خود را از دپارتمان‌های تست کردن، نقش‌های دیگر در توسعهٔ بازی یا در شرایط کلاس‌های آموزشی شروع می‌کنند که اشتباهات دیگران دست اول مشاهده می‌شود.

طراح اصلی: کار دیگر طراحان را سامان می‌دهد و ایده پرداز اصلی بازی است. طراح اصلی از ارتباط تیمی اطمینان حاصل می‌کند، تصمیمات عظیم و مهم در زمینهٔ طراحی می‌گیرد و طرح را به افراد بیرون گروه ارائه می‌دهد. اغلب طراح اصلی از نظر هنری و تکنیکی زیرک و تیزبین است. ساخت و به خوبی ارائه کردن مدارک و اسناد نیز میان وظایف طراح اصلی قرار می‌گیرد. طراح اصلی ممکن است بنیان‌گذار یک کمپانی بازی ویدئویی یا کارمند ترفیع گرفتهٔ آن مؤسسه باشد.
مکانیک‌های بازی: طراح یا طراح سیستم، قوانین بازی را متعادل و طراحی می‌کند.
طراح مرحله یا طراح محیط: مقامی است که در چند سال اخیر مورد اهمیت قرار گرفته‌است. طراح مرحله شخصی است که مسئول ساخت محیط بازی، مراحل و مأموریت‌ها می‌باشد.

درآمد بازی سازی در ایران

به طور کلی در حال حاضر بهترین بستر برای انتشار برنامه و بازی های اندرویدی مارکت ایرانی کافه بازار میباشد که امار به نسبت بسیار دقیقی را از حوزه های مختلف منتشر میکند

کزارش مربوط به مارکت کافه بازار
کزارش مربوط به مارکت کافه بازار

با توجه به گزارش شرکت کافه بازار تاکنون بیش از ۳۱ هزار بازی موبایلی در کافه بازار منتشر شده است و درآمد بازی‌سازان نیز در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۵۴ درصد رشد داشت که حکایت از رشت چشم گیر استقبال از بازی های ایرانی و همچنین ارتقا سطح بازی سازان بومی میکند.

گزارشی از رشد درآمد بازی سازی در ایران و افزایش سطح کیفی بازی سازان بومی

به گزارش کافه بازار درآمد کل فروش سال گذشته این شرکت (مجموع سهم توسعه دهندگان و شرکت کافه بازار )  از مجموع 22 هزار توسعه دهنده و بیش از 163 هزار بازی و نرم افزار موبایلی (132 هزار برنامه و 31 هزار بازی ) مبلغی در حدود 258/000/000/000 میلیارد تومان ( دویست و پنجاه و هشت میلیارد تومان ) تراکنش مالی ایجاد شده که حکایت از بزرگی این صنعت در کشور دارد که آینده پر درآمد توسعه دهندگان ایرانی را نشان میدهد.


درامد توسعه دهندگان - درآمد بازی سازی
درامد توسعه دهندگان -درآمد بازی سازی

همچنین در گزارش زیربرای اشنایی بیشتر به درآمد بازی سازی به برسی درامد 14 تا از پر فروش ترین بازی های کافه بازار تا به این تاریخ میپردازید . باید توجه داشته باشید که این آمار مربوط به پر فروش ترین بازی های تاریخ کافه بازار نیست بلکه پر فروش ترین ها از تاریخ 01/01/98 تا تاریخ 30/03/98 میباشد و این آمار با توجه به فرمول های پیچیده و تجربیات کاربری ما از این حوزه منتشر شده که دارای خطاب 10% میباشد.

درامد 14 بازی پر فروش کافه بازار - درآمد بازی سازی
ذرآمد 14 بازی پر فروش کافه بازار -درآمد بازی سازی

همانگونه که در گزارش بالا مشاهده کردید درآمد بازی سازی در ایران در  برخی بازی ها در کافه بازار به ماهی 1 میلیارد هم میرسند و این نوید را به بازی سازان میدهد که به درآمد بازی سازی به شکل جدی فکر کنند .

سخن اخر

اگر علاقه به میلیاردر شدن دارید توصیه میکنم به بازی سازی به عنوان یک موضوع بسیار جدی فک کنید. چرا که رفتن مردم به سمت بازی های خارجی علاوه بر خروج ارز از کشور منجر به گرانی و کم شدن دلار و در نتیجه تورم در جامعه خواهد شد.در حالی که با توجه به آمار و ارقامی که خدمت شما عزیزان ارائه کردم متوجه شدیم که بازی های ایرانی زیادی هستند که حتی درآمد میلیاردی را تجربه کرده اند و میتوان با امیدواری کامل و داشتن ایده وارد این حوزه فوق العاده پر سود در ایرآن شد.

در نهایت بسیاری از توسعه دهندگان ایرانی با تولید بازی هایی برای کشور های اروپایی توانسته اند به درآمد ای 10 میلیاردی دست پیدا کنند (به دلیل گرانی دلار در ایران) و برای کشور عزیزمان ایران ارز آوری داشته باشد .

منبع:behtarinkasbokar.com


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد